Saturday, November 26, 2011

salam maal hijrah :)

ASSALAMUALAIKUM.

rasenye dah lama tak mengepost something kat blog nih..dh lama bersawang..hehe...
ok. kembali ke title asal..salam maal hijrah..kenapa dengan title nih? 
ha...mungkin semua dah tahu yang esok merupakan tahun baru bagi seluruh umat islam..alhamdulillah..akhirnye kite masih diberi peluang untuk meneruskan perjuangan menjadi seorang khalifah di muka bumi ni..so,kite kene gunekan peluang ni untuk perbaiki diri kite dari semasa ke semasa..tingkatkan tahap keimanan kite kepada ALLAH..tingkatkan amalan kebajikan kite...dan sebagainya dalam mencari keredhaan ALLAH ..hrmm...sebenarnya hidup ni hanye dengan satu tujuan..iaitu..mencari redha ILLAHI..dengan mendapat keredhaan ALLAH hidup kite insya'ALLAH akan diberkati..
semoga segala amalan kebaikan yang kite lakukan sepanjang thun ini akan mendapat tempat disisiNYA..
di kesempatan ini juga teman nak mintak maaf dekat korg smue..maafkan segala kesalahan teman sepanjang korg membaca blog ni seandainya ade yg kurang senang..tersalah taip.. :)
sebelum mengundur diri nih nk bagi serangkap pantun..

assalamualaikum pembuka bicara,
salam dihulur buat korg disana,
sambutan maal hijrah disambut penuh ceria,
semoga maal hijrah kali ini membawa seribu makna.

maaf..teman x de lah pandai sgt berpantun nih..hehe...saje suke2 buat pantun sempena maal hijrah nih...

korg nk thu x makne doa akhir tahun?penuh bermakna maksud doanya..jom same2 kite hayati maksudnya.......

Segala pujian bagi Allah Tuhan semesta alam. Selawat dan salam  kepada junjungan Rasul dan kepada keluarganya dan para sahabat sekalian. Ya Allah, apa yang telah kami lakukan sepanjang tahun ini dari apa yang Engkau larang kami daripadanya, maka tidak sempat kami bertaubat darinya dan Engkau tidak meredhainya dan tidak Engkau melupainya dan Engkau berlemah lembut kepada kami walaupun Engkau memberi peluang supaya kami bertaubat setelah kami melakukan maksiat kepada Engkau, maka sesungguhnya kami memohon keampunan Engkau, maka ampunilah kami. Apa yang kami lakukan padanya dari apa yang Engkau redhainya dan Engkau telah menjanjikan kami ganjaran pahala keatasnya, maka kami memohon akan Dikau wahai Tuhan Yang Maha Mulia yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan semoga Engkau menerima kami dan janganlah Engkau memutuskan harapan kami dari kurnia Engkau wahai Tuhan Yang Mulia. Moga-moga Allah S.W.T mencucuri rahmat dan sejahtera kepada junjungan kami Nabi Muhammad, ahli keluarga dan sahabat-sahabat sekalian. Segala pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam.


ok..setakat nih jela..semoge post kali memberi manfaat pade korg..
p/s:diri ini hanya insan biase yang x terlepas dri melakukan dosa..


"SALAM MA'AL HIJRAH"

WASSALAM.


^_^







No comments:

Post a Comment