Friday, January 1, 2016

salam perkenalan.

Assalamualaikum.

Apa kaba semua? entri ni entri baru slps 3 tahun x post apa2 entri. satu jangka masa yang lama tu. bukan sebab apa, cuma dah malas nak tulis sebab ketandusan idea.huhu..but bila tiba hari ni bersempena dengan tahun baru ni, rasa mcm nak menulis something.  apa yang aku nak tulis?...............
















ok. alhamdulillah masih diberi peluang oleh Allah untuk bernafas tika ini. now,dh lanjutkan pelajaran di peringkat ipt. Alhamdulillah bersyukur sgt2. dugaan juga masa dapat keputusan upu hritu. apa2 pun Allah knows what the best for me while i'm not. masuk ipt berjumpa dgn kawan2 baru yang super awesome(kawan/sahabat lama tetap dihati). terima kasih kerana menceriakan hari2 ku. bulan 9 daftar masuk. memang best waktu orientasi tu.sangat santai dan xde push2 kiteorg sgt..alhamdulillah. everything going smoothly in the uni. 








ujian Allah tiada sapa boleh sangka but kena igt yang ujian itu tanda Allah sayang dan tanda iman kita kepada Rabb kita. bestkan sbb Allah masih sayang kan kita walaupun kita sering x tepati taubat kita kepadaNya? itulah bukti Allah bersifat ar-rahman. segala bentuk nikmat yang diberikan Allah pada kita memang tidak terkira. apabila diuji, mungkin kita 'jatuh' atau mungkin 'rebah tersungkur'. tapi jangan lupa untuk bangkit smula dan gagah berdiri menghadapi ujian yg dihadapi. sebab apa? sebab Allah mengingatkan kita supaya jangan berputus asa dengan rahmat Allah. sayangnya Dia dekat kita bukan? jadi, jom kuat sesama. mohon kekuatan dariNya dan pertolonganNya.


Allah berfirman yang bermaksud: 
" Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan sesungguhnya hal itu sangat berat, kecuali bagi orang-0rang yang khusyu'(iaitu) orang2 yang meyakini bahawa mereka akan menemui Rabb mereka dan bahawa mereka akan kembali kepadaNya"
( surah al-Baqarah 2:45-46)

so, la tahzan rabbuna ma'ana.yang penting kita yakin Allah akan tolong kita dan disamping tu,perbaiki amalan kita kepadaNya.mungkin ujian yang Allah beri ini sebagai kafarah dosa kita. akhir kalam, moga Allah terus beri kekuatan kepada kita semua untuk thabat dalam ketaatan padaNya . for those yg tengah diuji dengan pelbagai ujian, be strong and tough. Allah selalu ada cuma kita yang lupa . lupa yang masih ada harapan serta ruang dan peluang untuk kita kembali padaNya.
:)







No comments:

Post a Comment